"Hidup memerlukan pengorbananan. Pengorbanan memerlukan perjuangan. Perjuangan memerlukan ketabahan. Ketabahan memerlukan keyakinan. Keyakinan pula menentukan kejayaan. Kejayaan pula akan menentukan kebahagiaan."

Tuesday, August 24, 2010

bila arab berbahasa melayu part 3

masa bulan dua time cuti winter gak,sebelum kitorang pergi bercuti ke syria selama seminggu.sempat jugak la singgah ke hussin,cairo.tempat shopping especially tuk pelancong2.kira masa tuh first time jugaklah sampai sana.
then,masa tgh rambang mata tgok barang2 jualan kat sana.dan mendengar penjual2 arab kat sana promot diorang nye barang2 en.kadang2 rasa mcm nak tergelak pun ade.memang dah tergelak kot.sebab ada antara penjual2 kat sana diorang promot macam ni ha.


"mari2! harga mahal gila! harga mahal gila!"

tak ke pelik masa tuh.haha.kesian pon ada gak.ade ke promot mahal.ni mesti kes kene klentong dgn dak2 melayu kat sana.lagi satu trend arab kalau nak jual memang kadang2 secara paksa.aishhhh.bole jadik sakit jiwa jugak kalau melayan.stress semua ada.
lagi2 kalau dalam poket duit yang tinggal ckup2 tuk tambang teksi jaa..huahuahuahua.




enjoy diz video arab kecek kelate;p




1 comment:

apik pehe said...

wahh..pandainyer diorang cakap melayu..ni mesti diorang belajar dari google ni

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails