"Hidup memerlukan pengorbananan. Pengorbanan memerlukan perjuangan. Perjuangan memerlukan ketabahan. Ketabahan memerlukan keyakinan. Keyakinan pula menentukan kejayaan. Kejayaan pula akan menentukan kebahagiaan."

Thursday, March 25, 2010

love you

saya sayang awak lahh.
sayang awak sangat2.
awak dengar tak?
tolonglahh awak selalu ada dalam hati dan kepala saya.

"orang kata kalau baca guna hati mudah ingat dan susah lupa"

macam orang baca novel la kan.kalau bole satu novel tu mesti nak abes hari tu jugak.
sampai buat kerja laen sume tolak tepi duluu.pastu bile da abes 1 buku tuh.
tang tu jugak cerita kat orang dari A TO Z!hihi.
lancar jela kan.
macam bole buat novel sendiri:D


sama jugak kalau tengok movie.lagi2 movie yang penuh emosi.haha.
berjurai airmata weyh.emosi la katakan.padahal semua itu lakonan semata2.tapi kita pulak yang lebih.kan3?

tapi perkara yang betul2 terjadi dan kisah realiti yang sebenarnya takde la pulak kita nak emosi?

*nasihat untuk diri sendiri:)


negara2 islam yang dilanda peperangan.
baitul maqdis yang hampir ditawan.

di mana semua KESEDARAN?


......................................................................................................................................................................



pagi tadi baru dapat kes 5.pasal HIV!
so da cukup la syllabus yang masuk mid exam yang tak lama je lagi.
UPPer limb pun bakal habis minggu ni.
hmmm.patho,microb dan pharmaco tak faham2 lagi.apa laa nak jadi?

......................................................................................................................................................................


sabtu lepas da kena tegur dengan DR.OB(dr tusyen upper limb).

dia tanya sorang2 la kan apa yang da blajar.tapi aku tak dapat jawab.tergagap2 dibuatnya.

ma'alish ya doktor.ana lessah hafal.x_x

dan minggu ni,dia bakal soal lagi sorang2.dari awal topik(clavicle) sampai axillary artery-_-


...............................................................................................................................................................



semalam masa pegi medical term.tengah khusyuk2 dengar doctor ajar microbes sambil salin lecture tu.
tetiba ade student arab perempuan cuit aku.dia tanya aku tengah salin apa,(sambil tergelak2)
aku jawablah aku tengah salin lecture depan tu sambil jari menunjukkan slide yang terpampang dihadapan.
then,dia tanya aku tak amek flash ke.(semua lecture yang belajar kitorang bakal download dari group kat fb)
aku angguk tanda aku amek.(dia gelak2 lagi bersama rakannya disebelah)
pastu dia tanya aku.aku da amek flash tp kenapa aku stil salin lecture.
dan aku terdiam seketika memikirkan kenapa.HAHA.(*aku tahu sebenarnye mereka mahu memperli aku tuh.)
lepastu aku pun menjawab.supaya mudah ingat.huahuahua.

kesimpulannya.saya tahu anda orang arab jarang untuk menyalin lecture.anda hanya mendengar sahaja.tapi mungkin itu cara anda.
tapi bukan cara kami pelajar malaysia.bagi saya daripada saya duduk je dengar yang boleh membuatkan mata saya juga boleh terlena.
dan telinga saya yang mendengar memantulkan suara lecturer(masuk kanan keluar kiri).
lebih baik saya menulis lecture untuk menggerakkan kerja.
daripada anda yang hanya berbual dibelakang serta ketawa yang mengganggu konsentrasi saya.

MUNGKIN CARAKU DAN CARAMU BERBEZA:)

p/s:saya tahu mereka pasti tidak membaca blog saya ini.dan kalau mereka baca pun takkan faham.haha.


..................................................................................................................................................................

esok hari jumaat.cuti.ada aktiviti kol 6pagi.nak pegi pantai kat jamasah(kalau tak silap eja lah nama tempat tu)
BESTNYA:)

upper limb banyak takhafal lagi.
case banyak tak cover lagi.
objektif kes 5 pun tak buat lagi.
ohh MID EXAM TAK LAMA LAGI!


3 comments:

Qurratu Aini said...

salam,,
gudluck keyh exm,,,
huhu,,doakan aku...

silentdreamer said...

all the best!!

insyaallah..
bitaufiq wannajah
^_^

| h.u.d.a | said...

qurratu->huhu.tanx ya!
gud luck to u too:D

silentdreamer->thanx ya!:D

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails