"Hidup memerlukan pengorbananan. Pengorbanan memerlukan perjuangan. Perjuangan memerlukan ketabahan. Ketabahan memerlukan keyakinan. Keyakinan pula menentukan kejayaan. Kejayaan pula akan menentukan kebahagiaan."

Tuesday, February 16, 2010

syria part 2

07 februari 2010

hari ni kami memulakan lawatan pertama kami di syria.tempat yang pertama dituju adalah abu nur.rancangan awalnya untuk melawat makam habil dan qabil dan makam arba'in tapi terpaksa menangguhkan planning tersebut sebab tempat tu tutup pukul 5ptg dan pada waktu tu pun jam hampir menunjukkan pukul 5.jadi,lepas menukarkan duit ke matawang syria(lira).kami jalan2 di suk sekitar abu nur sahaja.selepas da puas round2 mencuci mata disana kami bersama keluarga farah gerak ke bukit qasiyun.di sana kami dapat menikmati pemandangan malam hampir satu bandar syria.sangat lawa dan best!yang paling best kami ke sana menaiki tut tut(like a truck.but i don know why it was called tut tut).huhu.tak caya btol naek tu.but a very great journey!
dapat berdiri kat atas trak tu dan menikmati keindahan malam syria secara langsung!
tapi sangat sejuk tak terkata la.beku kaku.fuh.tapi syiok beb!
then,sebelum pulang ke rumah kami sempat berkenalan dengan kakak2 dari kuis yang buat praktikal bahasa arab di abu nur,syria.tapi diorang pun da nak balik malaysia.








No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails