"Hidup memerlukan pengorbananan. Pengorbanan memerlukan perjuangan. Perjuangan memerlukan ketabahan. Ketabahan memerlukan keyakinan. Keyakinan pula menentukan kejayaan. Kejayaan pula akan menentukan kebahagiaan."

Thursday, January 28, 2010

final exam.



jadual exam
*(see to SEMESTER 1)


pagi tadi da berlangsungnya exam mcq.60 soalan dalam masa 60 minit.so,secara purata 1 soalan= 1 minit.dari kol 8.30pagi sampai 9.30 pagi.senang ke susah?no komen.selepas menjawab soalan mcq saya hanya mampu trsenyum dengan penuh makna.ye.saya senyum.dan saya melihat student2 laen pon senyum dengan lebarnya.*kerana begitu seronok menjawabnya.

apa yang bole saya katakan.tahun niy soalan kitorang gune format baru.tak same dgn previous year.*previous year is more easier i think.
berdasarkan pemerhatian saya terhadap soalan2 mcq tadi.
ada soalan yang saya tak pernah tahu kewujudan info tersebut.saya da agak mesti ada yang terlepas pandang.*sebab kitorang program mansoura-manchester takde buku yang khusus.so pengetahuan cuma berdasarkan seberapa banyak info yang kita dapat cari melalui internet dan sebagainya.

sebagai contoh,kalau cari functions of bone.ada yang dapat 5 functions.ada yang dapat 10 functions.siapa yang dapat cari 10 functions tuh beruntungla.tapi kalau yang ada 5 functions je.yang laen dye tak tau.so bile nak exam bace yang tuh jek.bila masuk exam.ada yang mcm tak pernah jumpa.so disangkakan salah.tapi sebenarnya info tu dye yang takde.

ada juga perkataan yang saya dapati dalam soalan exam tadi.saya tak pernah jumpa.saya tak pernah baca.apatah lagi maknanya.

antaranya*prevalence.

kalau soalan pon tak pernah jumpa mcm mane nak buat pilihan jawapan.

bile saya search di internet,rupa-rupanya di bawah tajuk epidemiology.
bila saya tengok balik info tentang epidemiology hasil discussion and presentation group pbl.memang takde.ye.takde langsung perkataan itu.

kesimpulannya,saya tidak suka keadaan itu.HAHA.

*sem dua mesti kena mencari seberapa banyak maklumat sampai ke lubang cacing!hoho.

oke.begitulah sedikit sebanyak pengalaman saya menjawab final sem.huhu.saya tanak pikir dah pasal mcq question lagi.mari kita beralih kepada essay exam 31hb niy!



MARI BELAJAR:D

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails