"Hidup memerlukan pengorbananan. Pengorbanan memerlukan perjuangan. Perjuangan memerlukan ketabahan. Ketabahan memerlukan keyakinan. Keyakinan pula menentukan kejayaan. Kejayaan pula akan menentukan kebahagiaan."

Wednesday, September 16, 2009

hampir patah pinggang!

hello;)oke.harini aku semangat nak pack barang.bcoz rase tak sedap hati takut barang tuh semua lebih 40kg.b4 niy da pack tp dengan bangganya byk lagi yg msih bole di isi.so dengan semangatnye membeli.then,semangat nak packing tuh tergendala buat sementara waktu.cuma mnyumbat shj barang di dlm beg.tnpa menimbang!
disebabkan perasaan tak sedap ati muncul arini dan semangat packing barang pon telah kembali memandangkan raya da nak dekat!and.and.secara tidak langsung semakin dekat nak fly!tinggal lah minggu niy jek yg ada masa tuk setelkan segala permasalahan memacking tersebut.mula2 aku pon amek la beg satu persatu untuk diletakkan atas penimbang.memang ringan abesss!sampai nak patah pinggang oke!skang niy pon pinggang da saket2!bile timbang2 btol tekaan kuh timbangan 1beg besar hmpir 20kg!and another one luggage too!padahal ade lagi barang yg blom msuk.sebab sedang digunakan jadik tak dpt la nk masukkan skang.tetibe perasaan tak sedap ati lagi timbol.takot penimbang tuh rosakk!haha.manela tau sebenarnye memang dah lebih 20kg.wah.lagii parahhh~akhirnya aku pon mengambil keputusan untuk menimbang sedikit demi sedikit untuk kepastian.dimulakan dengan menimbang beg kosong and so on!da mcm berniaga la pulak nak menimbang2 semua tuh.haha.selepas da selesai untuk 1 luggage.aku pon mengumpul segala kekuatan untuk mengangkat beg tersebut untuk diletakkan atas penimbang.yeah!memang berat!berat!dengan segala kekuatan akhirnye aku berjaya meletakkan atas penimbang but seriously memang sakit pinggang!then,aku tgok jarum penimbang menunjukkan 19kg;)juz 1kg left.another luggage pulak.memang lagi sket jarum nak menunjukkan 20kg!!.giliran handluggage pulak.6.5kg;)so total juz 1.5kg left!tapi bayangkan sepasang kasut,2 pasang bju kurung, beberapa helai baju dan seluar,beberapa helai tudung,dan beberapa lagi masih belom dimasukkan!!!it must overload then!and 1kg=rm98!whooaa~'very cheap' pulakkk!
yang pasti lepas balek dari kampung aku mesti kene mengemaskini barang2 tersebut balek untuk dicukup2kan 40kg!

ok.saya sudah penatt.nanti smbung entry lagi.bye2;)

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails