"Hidup memerlukan pengorbananan. Pengorbanan memerlukan perjuangan. Perjuangan memerlukan ketabahan. Ketabahan memerlukan keyakinan. Keyakinan pula menentukan kejayaan. Kejayaan pula akan menentukan kebahagiaan."

Tuesday, April 13, 2010

sharing2 together~










hari jumaat lepas aku ngan housemates(except wani ngan farihah).coz farihah da nak exam masetuh.kitorang gi cairo:)melawat akak kesayangan kami kak husna yang banyak tolong kitorang sepanjang kat mesir ni.so kitorang amek kesempatan gi hadiqah azhar.sementara masih musim2 spring ni.bunga tengah nak kembang2.hehe.sempat gak berpicnik2 kat sane sambil menjamu roti telur dan sandwich sardin.dan sharing2 together sambil tadabbur alam.

mirwana-hikmah kembara

Di sini kau berdiri
berpijak di bumi
menjunjung langit yang luas
Pernahkah kau berfikir
alam penuh rahsia
anugerah yang maha esa

(CHORUS)
Berjalan,bermusafirlah
melihat kebesaran tuhan
yang diciptakan untuk
mereka yang berfikir
dan bersyukur di atas nikmat
dan kurnianya
nilai harganya,iman dan taqwa
bagi hamba yang setia

Tiada beza warna,kulit atau rupa
yang ada hanya insan yang lemah
dengan satu tujuan mencari keredhaan
dan berbudi di bumi tuhan

Fikirkanlah..dimana arah kita
Renungilah..hikmah kembara
menuju kasih
buktikan cinta kita..
kepadanya..
ini kembara kita

Berjalan dan bermusafirlah
untuk melihat kebesarannya
lantas berfikir dan bersyukur
diatas nikmat dan kurnianya
nilai harganya iman dan taqwa
bagi hamba yag setia


lepastu kitorang sempat join gala busana muslimah.join tengok je.huhu.juz akhawat dari univ cairo,ain shams dan azhar je yg terlibat dalam event tu.dengan tema “kerana Dirimu Begitu Berharga”.sedikit sebanyak dapat jugak mesej yang cuba disampaikan melalui event tersebut.

video


Allah SWT berfirman:
Dan hendaklah kamu tetap diam di rumah kamu serta janganlah kamu mendedahkan diri seperti yang dilakukan oleh orang-orang jahiliah zaman dahulu; dan dirikanlah sembahyang serta berilah zakat; dan taatlah kamu kepada Allah dan Rasul-Nya. Sesungguhnya Allah (perintahkan kamu dengan semuanya itu) hanyalah kerana hendak menghapuskan perkara-perkara yang mencemarkan diri kamu – Wahai ‘AhlulBait’dan hendak membersihkan kamu sebersih-bersihnya (daripada segala perkara yang keji). (al-Ahzab: 33)

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails