"Hidup memerlukan pengorbananan. Pengorbanan memerlukan perjuangan. Perjuangan memerlukan ketabahan. Ketabahan memerlukan keyakinan. Keyakinan pula menentukan kejayaan. Kejayaan pula akan menentukan kebahagiaan."

Thursday, February 18, 2010

syria part 5


10 februari 2010










hari ni kami melawat pula ke gua habil dan qabil.di mana tempat pembunuhan pertama yang berlaku di dunia ini.di situ juga terdapat satu gua yang seakan-akan menjerit.(bole nampak ada macam lidah).dikatakan gua itu menjerit kemarahan kerana melihat pembunuhan tersebut apatah lagi pembunuhan tersebut adalah pembunuhan pertama di dunia.dikatakan juga gua tersebut ingin menghapuskan bukti pembunuhan tersebut dengan menutup gua itu.tapi allah mengutuskan malaikat jibril dalam bentuk menyerupai manusia menahan gua tersebut dari tertutup.(bole nampak ada kesan tapak tangan yang menahan gua).

setelah itu kami melawat pula ke makam arba'in.(arba'in mnjadi simbol 40 wali).sebelum pulang kami sempat menikmati pemandanan indah dari puncak bukit.almaklumlah nak mendaki bukit tersebut terpaksa mendaki hampir 800 tangga:)

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails