"Hidup memerlukan pengorbananan. Pengorbanan memerlukan perjuangan. Perjuangan memerlukan ketabahan. Ketabahan memerlukan keyakinan. Keyakinan pula menentukan kejayaan. Kejayaan pula akan menentukan kebahagiaan."

Thursday, December 24, 2009

rinduu


tibe2 hari ni teringatkn skola lama.rindu pulak kat skola dulu.rindu hidup kat asrama.memori2 kat sane dulu sume terkenang balek.tulahh.bile dulu rasa mcm nak cepat2 abes skola.tapi skang cam nak putar balik masa tuh.bile tengok gmba2,video2 yg berkaitan ngan skola dulu.ohh.rinduu~
rindu lepak kat dorm.rindu makan kat dewan makan.haha.rindu nak gi prep.rindu kawan2.sume rindu lahh.hehe.
tulahh kadang2 kita tak bersyukur masa skarang.kalau dulu selalu terpikir.oh bile nak abes skola niy.dah takyah pakai baju skola.dah takde peraturan yang ketat uh.tapi sekarang benda2 tuh gak yang buatkan kita rindu.huhu.dan bile tibanya waktu sekarang.waktu tuh lah kite dok kenang kisah lama.mcm nak kembali pada waktu dulu.tapi sedangkan kita da berada pada waktu sekarang yang kita tak sabar pikir pada waktu dulu.rasa menyesal kenapa tak nikmati betol2 waktu2 dulu.

firman Allah (surah An-Nahl,ayat 1):
.....sesuatu yang telah ditentukan oleh Allah pasti akan datang,maka janganlah kalian minta untuk disegerakan....


selama 5 tahun dari f1 sampailah f5...
macam2 da berlaku..macam2 da lalui..menangis,ketawa,sedih,gembira..semua ada..
daripada f1 yang tak berapa matang dan keanak2an sampaila da matang sket.haha.
kalau nak cerita panjang lebar setiap kenangan yang berlaku tuh memang berbuih mulut nak bercerita.kalau cerita pasal yang sedih dulu, bila cerita sekarang mesti da jadik cerita kelakar. pulak.mesti rasa cam nak gelak bila ingat gelagat dulu2.
sekarang niy semua da berpecah mengikut haluan masing2.ada juga yang sampai tak tahu khabar berita.

neway,semuanya hanyalah sebuah memori.kenangan yang menghiasi perjalanan hidup ini~


nikmatilah dan gunalah hari ni dengan sebaiknya.
kerana yang lalu telah pun berlalu manakala hari esok pula belum pasti milik kita.

4 comments:

Uruchimaru @ kf said...

kenangan mengusik jiwa kan !

ops awk study medical di mana?

| h.u.d.a | said...

di mansoura,egypt:)

fitrijohari007 said...

sume orang mengalami bende yg same..
adoyai..memang rindu ngan skola..ngan kwn2..cikgu..dak2 junior..
tp mase xley berputar balik..kne pandang ke depan jela..tgk gamba tyme skola dulu2 lg la bertambah rindu~

Syahirah Yusof said...

ehem ;)
rndu kte eah?
haha

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails